Rozkład dnia
Rozkład dnia dla dzieci 2,5-3 -letnich
7:15-9:00 - Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci.
9:00-9:30 - Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe higieniczne i samoobsługowe w łazience.
9:30-10:00 - Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. 10:00-10:15 - Czynności przygotowawcze do zajęć.
10:15-10:35 - Realizacja zajęć edukacyjno - wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową, organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
10:35-10:45 - Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinanie guzików).
10:45-11:45 - Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki, spacery.
11:45-12:00 - Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe.
12:00-12:30 - Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole.
12:30-13:00 - Zabiegi higieniczne. przygotowanie do relaksu – nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby.
13:00-14:30 – Leżakowanie, relaks, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie.
14:30-14:45 - Czynności przygotowawcze do podwieczorku, podwieczorek.
14:45-16:30 - Zabawy inspirowane przez dzieci, zabawy edukacyjne, porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci.
Rozkład dnia dla dzieci 3,4-letnich
7:15-9:00 - Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci.
9:00-9:30 - Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe higieniczne i samoobsługowe w łazience.
9:30-10:00 - Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.
10:00-10:30 - Realizacja zajęć edukacyjno - wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową, organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
10:30-10:45 - Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinanie guzików).
10:45-11:45 - Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki, spacery.
11:45-12:00 - Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe.
12:00-12:30 - Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole.
12:30-13:00 - Zabiegi higieniczne. przygotowanie do relaksu – nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby, relaks, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie.
13:00-14:30 – Zabawy inspirowane przez dzieci, zabawy edukacyjne, pobyt na powietrzu.14:30-14:45 - Czynności przygotowawcze do podwieczorku, podwieczorek.
14:45–16:30 – Zabawy dowolne, porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci.
Rozkład dnia dla dzieci 4,5-letnich
7:15-8:45 - Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci.
8:45-9:15 - Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dziećmi zdolnymi, zabawy integrujące grupę. Zabawy konstrukcyjne klockami różnego typu.
9:15-9:30 - Zabawy ruchowe przy muzyce, poranne ćwiczenia. Przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe higieniczne i samoobsługowe w łazience.
9:30-9:50 - Śniadanie.
9:50-10:00 - Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie (nawyku mycia zębów).
10:00-10:30 - Realizacja zajęć edukacyjno - wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową.
10:30-11:00 - Swobodne zabawy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
11:00-11:30 - Realizacja zajęć edukacyjno - wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową.
11:30-11:45 - Swobodne zabawy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe.
11:45-12:00 - Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe.
12:00-12:30 - Obiad Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami.
12:30-13:00 - Relaks, słuchanie bajek, muzyk relaksacyjnej, muzyki poważnej.
13:00-14:30 - Praca indywidualna i grupowa z dziećmi. Pobyt na dworze, zabawy w sali, Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki, spacery. Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela.
14:30-14:45 - Czynności przygotowawcze do podwieczorku. Podwieczorek.
14:45-16:30 - Rozchodzenie się dzieci.
Rozkład dnia dla dzieci 6-letnich
7:15-8:45 - Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci.
8:45-9:15 - Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dziećmi zdolnymi, zabawy integrujące grupę. Zabawy konstrukcyjne klockami różnego typu.
9:15-9:30 - Zabawy ruchowe przy muzyce, poranne ćwiczenia. Przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe higieniczne i samoobsługowe w łazience.
9:30-9:50 - Śniadanie.
9:50-10:00 - Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie (nawyku mycia zębów).
1:00-10:30 - Realizacja zajęć edukacyjno - wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową.
1:30-11:00 - Swobodne zabawy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
11:00-11:30 - Realizacja zajęć edukacyjno - wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową.
11:30-11:45 - Swobodne zabawy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe.
11:45-12:00 - Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe.
12:00-12:30 - Obiad Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami.
12:30-13:00 - Relaks, słuchanie bajek, muzyk relaksacyjnej, muzyki poważnej.
13:00-14:30 - Praca indywidualna i grupowa z dziećmi. Pobyt na dworze, zabawy w sali, Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki, spacery. Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela.
14:30-14:45 - Czynności przygotowawcze do podwieczorku.
14:45-15:00 - Podwieczorek.
15:00-16:30 - Zabawy inspirowane przez dzieci, zabawy edukacyjne, porządkowanie sali, pobyt na powietrzu. Rozchodzenie się dzieci.